Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
David Oistrach a jeho zásluhy o sovětskou houslovou tvorbu ve 20. století
Martynenko, Ilona ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Davidu Oistrachovi, velkém houslovém virtuózovi, narozeném na začátku 20. století, a jeho zásluhách o sovětskou houslovou tvorbu ve 20. století. Kromě života je zde také popsáno, jak došlo k seznámení autora s interpretem a jejich vzájemném působení, které má v mnoha případech velký vliv na vznik skladeb, z nichž by řada nevznikla bez přičinění nebo existence Davida Oistracha. Jsou zde též zahrnuty i nahrávky s metráží, některé i z koncertů, kde je právě David Oistrach premiéroval. Díky jeho koncertování se tyto skladby staly celosvětově uznávanými a hranými.
Psychologický přístup učitele k žákům zá kladních uměleckých škol při výuce hry na housle
Tichá, Barbora ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje práci učitele houslí na základní umělecké škole z pohledu psychologického působení na žáky. Zkoumá veškeré možnosti, které má učitel k dispozici, aby psychologicky podpořil výuku a tím i žákův rozvoj. Nejdřív se věnuje samotným hudebním schopnostem a hudebnímu nadání a rozebírá možnosti, pomocí kterých se může žák hudebně rozvíjet. Dále pak rozebírá samotný přístup učitele k žákům a jeho různé varianty. Zdůrazňuje, že je velmi důležité umět vést ke správné koncentraci a pozornosti, umět motivovat žáka v každém období jeho studia a připravit ho na koncertní vystoupení. Učitel by si měl být vědom všech možností, které mu psychologický obor nabízí, od samotného působení na žáky, až po komunikaci s rodiči. Na závěr je zařazeno několik kapitol o samotném procesu učení, jeho různých typech a možnostech v rámci výuky houslí.
Velcí světoví houslisté první poloviny 1 9.století Koncertní činnost a skladatelský odkaz
Zrostlík, Jan ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Práce se zabývá představením nejvýraznějších osobností houslové hry první poloviny 19. století, se zaměřením na jejich interpretační styl a celkový přínos houslové hře. Představuje jednotlivé houslisty v rámci nejvýznamnějších houslových stylových škol, tedy školy francouzské a s ní úzce související školy belgické, dále školy německé a italské, dle toho, ke které náleželi. Zvláštní pozornost je v této práci věnována osobě Niccoli Paganiniho, který svou originalitou a mimořádně inovativním způsobem nevídaně obohatil především technické možnosti houslové hry. V závěru práce stručně pojednává o některých významných houslistech období následujícího, kteří úspěšně a výrazně navázali na odkaz svých předchůdců a stali se tak jejich důstojnými pokračovateli.
Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech
Kirs, Pavel ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Kirs, P. Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech, Praha, 2014 Diplomová práce. Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta. Cílem práce je popsat vznik petrohradské houslové školy, spojený především se jménem Leopolda Auera. Zaměřuji se na jeho umělecké a pedagogické názory. Dále seznamuji čtenáře s jeho nejvýznamnějšími žáky a analýzou jejich interpretace chci objasnit, proč se stali tak úspěšnými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.